دوستی اینترنتی (توهم دلدادگی_عاشق شدن تو نت)
بچه های کامپیوتر دانشگاه آزاد شهرقدس
ما آمده ایم تا از دل خستگی هامان بگوییم و از دل شکستگی هامان
درباره وبلاگ


میثم اویسی دانشجوی نرم افزار(دانشگاه شهرقدس) امیدوارم مطالبی که در این وبلاگ قرار داده میشه باعث بالا رفتن اطلاعاتتون بشه
نويسندگان

در شماره پیشین صفحه جوانی روزنامه مطلبی منتشر شد با تیتر «دل واداده های اسکیزوفرنیک» که به سوژه دوستی های اینترنتی دختران و پسران پرداخته بود. تیتری که برای این گزارش انتخاب کردم با واکنش تعدادی از جوانانی که مطلب را خوانده بودند مواجه شد؛ البته واکنش منفی!

پیش از توضیح درباره چرایی انتخاب این تیتر، بد نیست داستانی از کتاب منطق الطیر عطار نیشابوری را مرور کنیم. در منطق الطیر آمده است:« پسر باهوشی بود که شاگرد ممتاز مکتبخانه و نوردیده و عزیزکرده میرزا-همان استاد خودمان- بود. میرزا از زرنگی این شاگرد در درس و هوش بالای او به وجد می آمد. از قضا شاگرد دلباخته دختری شد که کنیز میرزا بود. دلباختگی همان و شاگرد تنبل مکتبخانه شدن همان! پندهای میرزا در جوانک دلباخته کارساز نشد. چاره ای نماند جز اخراج شاگرد بازیگوش. اما میرزا دورادور هوای پسرک را داشت. مدتی گذشت و بیماری سختی بر کنیز غالب آمد. زیبایی ظاهری دخترک رو به افول گذاشت. میرزا که طبابت هم می کرد ناچار شد برای بهبود کنیز مقداری از او خون بگیرد. خون را در کاسه ای ریخت و نگهداشت. با استخراج خون، دخترک زشت تر شد. میرزا شاگرد را فراخواند. پرسید:«عاشق شده ای؟». پاسخ داد:«شده ام». پرسید:«بدجور؟». جواب داد:«بدتر از بدجور».

میرزا گفت به آن اتاق وارد شو و عشقت را به کنیز ابلاغ کن. پسرک وارد شد و پس از لحظاتی سراسیمه و بیزار بیرون جهید. به میرزا گفت:« چرا اینقدر زشت شده؟». میرزا گفت:« از دیدگاه تو زشت شده چون حال و هوای تو، حکایت عشق نبود، حکایت هوس بود». آنگاه کاسه خون را به پسر داد و گفت:«تو شیفته خون بودی نه چیز دیگر». سپس به پسرک نهید می زند که:« عشق صورت نیست عشق معرفت/ هست شهوت بازی ای شیطان صفت».

و اما توضیحاتی درباره تیتر «دل واداده های اسکیزوفرنیک»:

1- دوستی های اینترنتی و ابراز علاقه های زودهنگام، «دلدادگی» نیست بلکه «دل وادادگی» است؛ زیرا دلداده کسی است که حتی اگر فرد مورد نظرش بیمار شد، آسیب دید، فلج شد و هر اتفاق دیگری هم که برایش افتاد رهایش نکند و حرمت او و خانواده اش را نگهدارد. دلداده کسی است که علاقه خود را با خانواده خودش و خانواده گزینه انتخابی اش در میان می گذارد و سرخود وارد ارتباطات پنهانی نمی شود. در دلدادگی، «خدا» فراموش نمی شود اما فراموش کردن خدا، نقطه اغاز «دل وادادگی» ست.

2- اسکیزوفرنیک به کسی می گویند که دچار توهم است. اغلب ابراز علاقه های اینترنتی توهم است؛ یا توهم از ناحیه فردی که ابراز علاقه می کند و یا توهم از ناحیه کسی که ابراز علاقه می بیند. در بسیاری از موارد هم افراد شیاد یا همان «کلاهبرداران عاطفی» برای رسیدن به هوا و هوس های زودگذر خود، با چرب زبانی و سیاست، در طرف مقابلشان «توهم دوست داشتن» را ایجاد می کنند تا به مقصود برسند. باید مراقب «هواپرستی های اینترنتی» بود.


نظرات شما عزیزان:

bita divo0ne
ساعت13:27---24 دی 1389
عشق که این چیزا سرش نمیشه

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: